Kjøpsbetingelser og vilkår

 


1. Betalingsbetingelser

Babyloftet aksepterer kun betaling i form av DIBS Visa/Mastercard.

Vi håndterer dine opplysninger konfidensielt. Vi har heller ingen tilgang til deres kortinformasjon, da dette går direkte til DIBS. Hos oss handler du trygt på nett!

Dersom varen ikke er på lager kan den bestilles, men lengre leveringstid må påberegnes. Kjøper vil få estimert en leveringstid ved forespørsel og dersom dette godtas, gjelder samme vilkår som lagerført vare. Alle bestillinger skal forhåndsbetales.

Vi reserverer ingen varer, her gjelder førstemann til mølla prinsippet :)

Alle priser er inkl. mva.

Babyloftet forbeholder seg retten til å justere prisene uten varsel og holdes ikke ansvarlig for eventuelle skrivefeil.

 
2. Angrerett

Dersom du angrer på et kjøp gjort hos oss, er det angrefristloven som gjelder. Vi sender alltid med angrerettskjema på alle kjøp gjort i nettbutikken. Den vil ligge vedlagt i din ordrebekreftelse og trer i kraft fra den dagen du mottar varen din. Deretter har du 14 dager på å returnere varen til oss.

Her er noen viktige utdrag fra angrerettloven:

 

  • Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn er dette en kostnad som bæres av kunde (jf. Angrerettloven § 24). 

 

  • Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25)

 

  • Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).

 

  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1).

 

 

Send oss en mail på info@babyloftet.no.

Varene sendes i retur til:

Babyloftet
Strømsveien 43 D
3186 Horten
 
 
 

3. Retur/Reklamasjon

Dersom du ønsker å bytte en vare, anbefaler vi deg å legge inn en ny bestilling i nettbutikken på varen du ønsker å bytte til. Send gammel vare tilbake og benytt deg av angreretten som beskrevet over. Vi behandler returer fortløpende og krediterer bestillingen din når varen er mottatt. NB! Husk å sende med ordrebekreftelse og angrerettskjema med varen, så vi vet hvem som er avsender.

NB! Det er kundens ansvar for at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er. 

Dersom BabyLoftet har sendt deg feil vare eller det gjelder reklamasjon, ber vi deg ta kontakt med oss snarest på info@babyloftet.no eller ring oss på 93 87 55 22. Da vil vi gjerne gjøre opp for oss, kostnadsfritt for deg selvfølgelig. Ny vare eller pengene tilbake.

Salgsvarer byttes ikke.

 

4. Force majeure

Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure egnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.
 
 
5. Minimumsalder:
 
For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år. Er du under 18 år kan du få en myndig, f.eks. en foresatt, til å handle for deg.


6. Opplysninger gitt i nettbutikken
 

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

 

7. Generelt

BabyLoftet ønsker å gi deg som kunde den beste servicen og tryggheten vi kan, derfor følger vi til enhver tid forbrukerkjøpsloven.

Om det skulle være andre spørsmål/henvendelser, så vil vi gjerne høre fra deg!